September 29, 2017 - Comments Off on Workshop klantinterviews in de praktijk door Wordlenig op het Saxion

Workshop klantinterviews in de praktijk door Wordlenig op het Saxion

Om de Wordlenig wijze van klantinterviews te ontdekken moet je hier klikken!

 

Om ondernemerschap onder studenten te stimuleren heeft Hogeschool Saxion het Saxion Startup Center gestart. Hierin biedt Saxion een 20 weken durend traject waarin studenten voor hun stage, minor of afstuderen met een eigen bedrijf of met een bedrijfsidee aan de slag kunnen. In dit traject biedt Saxion intensieve coaching en externe begeleiding, dit doen ze door middel van leraren, gastcolleges en workshops. Om de haalbaarheid van hun start-up en idee te testen heeft Wordlenig op maandag 25 September 2017 een workshop klantinterviews gegeven.

Lees meer

September 8, 2017 - Comments Off on Wordlenig als kennispartner aanwezig op TIV Hardenberg!

Wordlenig als kennispartner aanwezig op TIV Hardenberg!

TIV de vakbeurs voor de maakindustrie vindt in Hardenberg plaats op 19, 20 en 21 september. De beurs geeft maakindustrie bedrijven toegang tot een groot publiek, nieuwe kennis en innovaties. Dit resulteert in nieuwe kansrijke contacten en nieuwe inzichten om het verschil te maken.  

Lees meer

July 28, 2017 - Comments Off on Huidige tekort aan heipalen: Praktijkvoorbeeld hoe de bouwsector marktkansen onbenut laat?

Huidige tekort aan heipalen: Praktijkvoorbeeld hoe de bouwsector marktkansen onbenut laat?

De bouwsector trekt weer aan, door de drukke orderportefeuille verdwijnt de trigger om te innoveren en nieuwe marktkansen te benutten weer naar de achtergrond. Dit, terwijl nieuwe trends en technologische ontwikkelingen juist nu uitgelezen kansen bieden. Kansen om nu en in de toekomst uit de prijsconcurrentie te blijven en een onderscheidende marktpositie op te bouwen.

Lees meer

June 20, 2017 - Comments Off on Wordlenig kennispartner voor de maakindustrie op Techconn 2017

Wordlenig kennispartner voor de maakindustrie op Techconn 2017

Afgelopen donderdag, 15 juni 2017, waren wij als kennispartner aanwezig op de innovatieve maakindustrie beurs Techconn. Techconn is de vakbeurs voor techniek, waar innovatieve ondernemers en opdrachtgevers uit de maakindustrie elkaar ontmoeten en verder helpen. In aanloop naar Techconn hebben wij in een blog “High tech machinepark maar roestig marketing en sales apparaat” onze visie gedeeld over de marketing & sales in de maakindustrie. Deze blog is in verschillende maakindustrie vakbladen opgenomen, namelijk: Metaalnieuws, Link Magazine en Process Control.

Lees meer

May 31, 2017 - Comments Off on Maakindustrie: Hightech machinepark maar roestig marketing & sales apparaat?

Maakindustrie: Hightech machinepark maar roestig marketing & sales apparaat?

Maakindustrie laat met nieuwe machinecapaciteit en innovaties marktpotentieel liggen

Lean manufacturing en smart industry worden steeds meer de nieuwe standaarden in de maakindustrie. Hiervoor wordt volop geïnvesteerd in nieuwe machines en innovaties. Deze machines bieden extra capaciteit en nieuwe afzetmogelijkheden om de omzet te verhogen. Bij de aanschaf wordt echter vaak niet nagedacht over hoe deze nieuwe productiecapaciteit aan de man moet worden gebracht. Een praktisch en doelgericht aanvalsplan voor sales en marketing ontbreekt.

Lees meer

April 12, 2017 - Comments Off on Welke mindset en aanpak is nodig om commercieel succesvol te zijn?

Welke mindset en aanpak is nodig om commercieel succesvol te zijn?

Gebaande commerciële paden uit het verleden bieden geen garantie voor nieuw commercieel succes.

Het eerste kwartaal van 2017 zit er weer op. Het meetmoment van de gerealiseerde en openstaande omzet komt er weer aan. Het opgestelde commercieel plan 2017 met doelstellingen en targets is hier de meetlat voor. Vaak een statisch en intern gedreven document gebaseerd op ervaringen, de gebaande paden en successen uit het verleden.

Lees meer

March 27, 2017 - Comments Off on Wordlenig maakt nieuwe generatie ondernemers lenig bij Jr. Startup Challenge van Saxion en Carmel

Wordlenig maakt nieuwe generatie ondernemers lenig bij Jr. Startup Challenge van Saxion en Carmel

Om het ondernemerschap bij jongeren aan te wakkeren organiseren Saxion, Carmelcollege en Gemeente Enschede de tweede editie van de Junior Startup Challenge. Tijdens deze challenge worden middelbare scholieren uitgedaagd om hun ideeën voor een onderneming uit te werken, te verbeteren en verder te brengen. In een viertal workshops leren zij over de aspecten die komen kijken bij het ondernemerschap. Uiteindelijk worden er drie groepen uitgekozen die hun idee mogen pitchen voor de grote finale. De winnaar wint een (ondernemers)reis naar het buitenland. Voor de derde workshop, “De klant” afgelopen vrijdag 24 maart, gaf Wordlenig een eerste introductie en workshop over klantsegmentatie.
 
Lees meer

February 28, 2017 - Comments Off on Kansen in de advocatuur om het verschil te maken!

Kansen in de advocatuur om het verschil te maken!

In kleine en slimme stappen het verschil maken naar een onderscheidende marktpositie en duurzame groei

Voor advocatenkantoren liggen er juist nu volop kansen om in kleine en slimme stappen het verschil te maken. De markt trekt aan en de economische vooruitzichten zijn goed, maar waarom gaat het bij het ene advocatenkantoor beter dan bij het andere? Volgens ons komt dit doordat het ene advocatenkantoor volop bezig is met innovatie en ontwikkeling van het businessmodel, terwijl het andere doorgaat as usual: in het verleden ging het toch goed zo.

Lees meer

January 11, 2017 - Comments Off on Twentse bedrijven moeten leniger met kansen omgaan

Twentse bedrijven moeten leniger met kansen omgaan

ENSCHEDE - Het Twentse bedrijfsleven is vindingrijk en innovatief. Er worden in deze regio veel nieuwe producten en diensten bedacht. Deze worden nog te vaak geen commercieel succes en leveren daardoor weinig op vanuit economisch oogpunt. Terwijl de innovaties met een andere aanpak wel kansrijk kunnen zijn, vinden Egbert Rinsma en Rens Leerkes van Wordlenig. Zij helpen bedrijven leniger met marktkansen om te gaan. In kleine stapjes en met minimale middelen. “Wat er anders is aan onze filosofie? Wij vinden dat je elke marktkans moet benaderen alsof je een nieuw bedrijf start.”

Lees meer

November 27, 2016 - Comments Off on “Sneller en slimmer reageren op marktkansen” Sessie 22 november VMO en Kennispark

“Sneller en slimmer reageren op marktkansen” Sessie 22 november VMO en Kennispark

Maakindustrie ondernemers worden dagelijks overladen met termen als Smart Industry en Lean Manufacturing. De wensen van eindklanten en markten veranderen door de technologische ontwikkelingen en dit gaat met steeds grotere snelheid. Dit betekent voor ondernemers niet alleen dat ze hun interne organisatie slim en lean moeten richten, maar wat betekent dat nu voor de huidige commerciële aanpak en business? En hoe snel en doelgericht moeten maakindustrie ondernemingen zijn om in te spelen op nieuwe marktkansen? En hoe doe je dat in kleine stappen zodat dat beslag legt op de operationele bedrijfsvoering en bestaande marktreputatie?

Lees meer