Het Nijmeegse ATRO Medical, een spin-off van het Radboudumc en DSM, werkt aan een innovatie voor patiënten met knieproblemen wereldwijd. De Trammpolin® meniscusprothese verlicht de kniepijn doordat de meniscus-functie wordt vervangen.
ATRO wil met deze innovatieve oplossing een nieuwe markt ontwikkelen en de gevestigde orde wakker schudden. Voor de volgende stap was ATRO op zoek naar een sterke herkenbare positionering en redesign van haar bestaande identiteit.
Hoe creëren wij een merk en huisstijl die onze unieke uitvinding en kernwaarden naar de markt laadt?
Hoe laten we de MedTech wereld kennismaken met onze innovatie? Met welk merk komt onze boodschap aan in de MedTech wereld? Hoe zetten wij een onderscheidend en sterk merk neer?
Nieuwe huisstijl vanuit de kernwaarden.
We begonnen met het opdelen van onze sprints in 3 fases: Ontdekken, verdiepen en beslissen. In de ontdekkingsfase begonnen we met de kernwaarden van ATRO scherp te stellen en deze te vertalen naar verschillende huisstijl richtingen: Kleur, vormen en typografie.
De resultaten hiervan hebben wij gemeten tegen de concurrentie en inspirerende MedTech scale ups. Vervolgens is er gekeken naar de schaalbaarheid, herkenbaarheid en de positionering van ATRO als organisatie en haar product Trammpolin®. In de 3 laatste fases is de nieuwe huisstijl steeds verder verfijnd, getoetst en toegepast in verschillende middelen waaronder presentatie, naamkaartjes en leaflet.
Resultaat en successen
- Kernwaarden geladen in sterke visuele positionering
- Huisstijl getoetst in alle uitingen op schaalbaarheid
- Herkenbare positionering tussen organisatie en product
- Positionering in praktische minimale vormen tot leven gebracht



“Wordlenig combineert een goed uitgewerkte aanpak met een berg creativiteit wat resulteerde in een prachtige huisstijl. De geïmplementeerde huisstijl geeft een visueel herkenbaar gezicht aan het gevoel dat wij als team willen uitdragen.”
Maarten van der Zande
Market Development, Manager Atro Medical
Ook aan de slag met een onderscheidende huisstijl?

Wat levert dat op?
- Door snelle sprints, in no-time tot een gedragen resultaat
- Verscherpt perspectief op de identiteit van de organisatie
- Kernwaarden tot leven gebracht in creatieve en herkenbare vormen
- Sterke inhoudelijke discussies met het team per sprint ingegeven door creatieve voorstellen