KLANTPROFIEL

Uitdager met baanbrekende innovatie

Het Nijmeegse ATRO Medical, een spin-off van het Radboudumc en DSM, werkt aan een innovatie voor patiënten met knieproblemen wereldwijd. De Trammpolin® meniscusprothese verlicht de kniepijn doordat de meniscus-functie wordt vervangen.

ATRO wil met deze innovatieve oplossing een nieuwe markt ontwikkelen en de gevestigde orde wakker schudden. Voor de volgende stap was ATRO op zoek naar een sterke herkenbare positionering en redesign van haar bestaande identiteit.

 

“De geïmplementeerde huisstijl geeft een visueel herkenbaar gezicht aan het gevoel dat wij als team willen uitdragen.”

driehoek2
photo_Maarten_van_der_Zanden_stretch
Maarten van der Zanden
Market Development Manager Atro Medical

Tekstballon-doorzichtig

DE VRAAG

Hoe creëren wij een merk en huisstijl die onze unieke uitvinding en kernwaarden naar de markt laadt?

Hoe laten we de MedTech wereld kennismaken met onze innovatie? Met welk merk komt onze boodschap aan in de MedTech wereld? Hoe zetten wij een onderscheidend en sterk merk neer?

Atro_fiets_min
Zoeken-doorzichtig

AANPAK

Nieuwe huisstijl vanuit de kernwaarden.

We begonnen met het opdelen van onze sprints in 3 fases: Ontdekken, verdiepen en beslissen. In de ontdekkingsfase begonnen we met de kernwaarden van ATRO scherp te stellen en deze te vertalen naar verschillende huisstijl richtingen: Kleur, vormen en typografie.

De resultaten hiervan hebben wij gemeten tegen de concurrentie en inspirerende MedTech scale ups. Vervolgens is er gekeken naar de schaalbaarheid, herkenbaarheid en de positionering van ATRO als organisatie en haar product Trammpolin®. In de 3 laatste fases is de nieuwe huisstijl steeds verder verfijnd, getoetst en toegepast in verschillende middelen waaronder presentatie, naamkaartjes en leaflet.

 Foto's:  Atro Medical 

Atromedical_Businesscard
Atro_Huisstijl_min
Atromedical_Banner
atromedical-packaging2
Atro_vormen_min
Muur-doorzichtig

RESULTAAT

Resultaat en successen - aanpassen

  • Kernwaarden geladen in sterke visuele positionering
  • Huisstijl getoetst in alle uitingen op schaalbaarheid
  • Herkenbare positionering tussen organisatie en product
  • Positionering in praktische minimale vormen tot leven gebracht

"Wordlenig combineert een goed uitgewerkte aanpak met een berg creativiteit wat resulteerde in een prachtige huisstijl. 

Maarten van der Zande 
Market Development, Manager Atro Medical

Ook aan de slag met een onderscheidende huisstijl?

Waarom Wordlenig?

  • Unieke succesformule acquisitie & marktonderzoek in 1
  • Flexibele commerciële schil om te versnellen
  • Onderbuikgevoel kansen omgezet naar uitsluitsel markthaalbaarheid
  • Maakt zich uw producten, technologie en organisatie snel eigen

Wat levert dat op?

  • Door snelle sprints, in no-time tot een gedragen resultaat
  • Verscherpt perspectief op de identiteit van de organisatie
  • Kernwaarden tot leven gebracht in creatieve en herkenbare vormen
  • Sterke inhoudelijke discussies met het team per sprint ingegeven door creatieve voorstellen

© 2020 - Wordlenig     Privacy statement & cookie policy

© 2020 - Wordlenig     Privacy statement & cookie policy

© 2020 - Wordlenig     Privacy statement & cookie policy

Linkedin    Twitter    Facebook    Instagram

Linkedin    Twitter    Facebook    Instagram

Linkedin    Twitter    Facebook    Instagram

Linkedin    Twitter    Facebook    Instagram

Linkedin    Twitter    Facebook    Instagram