Snel weten of een idee kansrijk is

Mijn idee in de markt.

Kansrijke ideeën, proposities en business cases op papier zijn er genoeg. Maar wie zit erop te wachten? Wil je zekerheid op basis van een goed marktonderzoek? Wil je een onafhankelijke blik op jouw idee? Wil je in contact komen met betalende klanten?

Welke inzichten krijg je mee:

  • Betrek en activeer je potentiële klanten in het beginstadium
  • Haal vooral eerst feedback op, voordat je je idee lanceert
  • Focus eerst op je klant en zijn vraag, daarna op jouw oplossing
  • Zet doelgericht in op succesvolle markthaalbaarheid

1. Idee

Met Wordlenig krijg je praktisch en snel inzicht in de markthaalbaarheid van jouw idee. We houden jouw idee eerst scherp langs de meetlat, vanuit de klant, de markt, de concurrentie en vanuit financieel perspectief. Jouw unieke klantwaarde, innovatieve product of dienst, concurrentievoordeel en verkoopprijs zetten we om in een levensvatbaar aanbod.

2. Klantprofiel en afzetmarkt

Om succes te hebben, moet je weten hoe de klant denkt, wat hij wil en nodig heeft. Wordlenig brengt van vijf echte klanten hun leefwereld, gedrag, uitdagingen en netwerk in kaart, gekoppeld aan jouw oplossing. De omvang van jouw afzetmarkt en het te behalen marktaandeel berekenen wij voor je.

3. Steekproef en marktonderzoek

Met het klantprofiel en de afzetmarkt in kaart, toetsen wij jouw idee bij kansrijke en representatieve klanten. Wij benaderen hen met een frisse pitch en een open lerende houding. Acquisitie en marktonderzoek gaan zo hand in hand: je krijgt echte klantfeedback op jouw idee en bouwt tegelijkertijd aan een goede relatie met potentiële klanten.

4. GO/NO GO en marktintroductie

Alle inzichten en feedback uit de markt maken duidelijk of jouw idee haalbaar is of niet. Als dat zo is, zetten wij samen de volgende stap op weg naar betalende klanten. Wij houden actief contact met potentiële klanten die al bij het marktonderzoek betrokken waren. Zo organiseren wij bijvoorbeeld een event waarbij zij als eerste kunnen instappen op het nieuwe concept.

“Wordlenig kruipt in de wereld en huid van de potentiële klant.”

Wordlenig kruipt in de wereld en huid van de potentiële klant. Daardoor sluit de marktbenadering goed aan op de klantuitdagingen en verkrijgt zij snel inzicht in markthaalbaarheid.

Herman Assink
IDgis

Ook testen of de markt klaar is voor jouw idee?

Of bel Egbert.

Weet alles over innovatie.
085 0602 755